مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 10:472022-06-20اقتصادي

تخصیص اعتبار 200 میلیارد تومانی جهت کاهش تنش آب زراعی در گیلان


مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تخصیص اعتبار قابل قبول جهت بهبود وضعیت آب زراعی در استان خبر داد و گفت: پایان تقویم زراعی امسال 200 میلیارد تومانی برای کاهش تنش آبی شالیزارهای گیلان اختصاص یافته است.

- امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سیاهکل در حاشیه بازدید از وضعیت تنش آبی این شهرستان از تخصیص اعتبار قابل قبول جهت بهبود وضعیت آب زراعی در استان خبر داد و اظهار کرد: تا پایان تقویم زراعی امسال 200 میلیارد تومانی برای کاهش تنش آبی شالیزارهای گیلان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال 850 میلیون مترمکعب آب در سد سفیدرود وجود داشت، افزود: این میزان آب نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 تا 40 درصد کاهش حجم داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان روند مشکلات حوزه آب زراعی در استان را نزولی توصیف کرد و گفت: خوشبختانه با دستورات استاندار گیلان، اقدامات انجام شده و پایش مستمر وضعیت آب رسانی، مشکلات در حال حاضر در این حوزه روند کاهشی داشته است.

مرادی با بیان اینکه بیش از 400 ایستگاه پمپاژ و سر دهنه طی این مدت بازسازی شده، خاطرنشان کرد: حدوداً یک میلیارد تومان تسهیلات برای خرید پمپ به کشاورزان گیلانی اختصاص یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص اعتبار 200 میلیارد تومانی جهت کاهش تنش آب زراعی در گیلان

تخصیص اعتبار 200 میلیارد تومانی جهت کاهش تنش آب زراعی در گیلان