مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 09:222022-06-20اقتصادي

کمبود آب در روستاهای استان سمنان/ تابستان سختی را پیش رو داریم!


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان از کمبود آب در روستاهای استان سمنان و کاهش آبدهی چشمه روزیه خبر داد و گفت: امسال تابستان سختی را پیش رو خواهیم داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب که از یکم تیرماه آغاز می شود، اظهار کرد: امسال با توجه به وضع بارندگی ها، منابع آبی استان سمنان دستخوش کمبودهای متعددی شده است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: حدود 43 درصد کاهش بارش ها نسبت به سال گذشته در استان سمنان ثبت شده است و سال قبل نیز نسبت به سال های قبل از آن، شاهد این کاهش بارندگی ها بوده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: منابع ذخیره برفی به حداقل خود در استان سمنان رسیده؛ چشمه روزیه پارسال در پایان خردادماه، حدود 500 لیتر بر ثانیه آبدهی داشت که آبدهی این چشمه هم اکنون به 350 لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

طاهری با بیان اینکه مسأله کمبود آب در روستاهای استان سمنان بحرانی تر است، گفت: به میزان 50 تا 70 درصد کاهش آبدهی را در منابع آب های روستاهای استان سمنان شاهد بوده ایم و منابع آب روستاها با تنش جدی مواجه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود آب در روستاهای استان سمنان/ تابستان سختی را پیش رو داریم!

کمبود آب در روستاهای استان سمنان/ تابستان سختی را پیش رو داریم!