مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 08:572022-06-20پزشكي

آدرس مراکز پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان


برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان در 130پایگاه غربالگری بینایی آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، سامیه جهانشاهی سرپرست بهزیستی هرمزگان صبح امروز از آغاز اجرای برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان خبر داد و گفت: این طرح از امروز 29 خرداد ماه آغاز و تا پایان سال، در 130 پایگاه غربالگری بینایی ثابت و سیار در سراسر استان اجرا می شود.

سامیه جهانشاهی با اشاره به اینکه زیر5 سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان محسوب می شود، افزود: در این برنامه کودکان 3 تا 6 سال برای جلوگیری از ابتلا به اختلالات بینایی در 37 خانه بهداشت، 46 مرکز مثبت زندگی و 47 مهدکودک و موسسات غیردولتی مورد سنجش قرار می گیرند.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه اجرای برنامه اذعان داشت: غربالگری بینایی در سه سطح غربال، تشخیص و مداخله انجام می شود که در سطح غربال کارشناسان آموزش دیده با استفاده از ابزار E چارت و دستگاه غربالگری به این کار می پردازند و اگر کودک دارای اختلال شناخته شود به سطح بعدی یعنی اپتومتر ارجاع داده می شوند.

اپتومتریست ها پس از انجام ارزیابی های لازم  با تجویز عینک نسبت به اصلاح اختلال بینایی اقدام می کنند و در صورت نیاز جهت تشخیص نهایی و یا انجام مداخلات جراحی به چشم پزشک ارجاع داده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آدرس مراکز پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان

آدرس مراکز پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان