مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 19:122022-06-19سياسي

رییسی: همه کشورها می توانند روی مسیر ایران حساب کنند


رییس جمهور با بیان اینکه تامین نیازها و رفع موانع ترانزیت ریلی در سریع ترین زمان ممکن از اولویت های ایران است، گفت: همه کشورهای جهان می توانند روی مسیر ایران حساب کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، روسای جمهور ایران و قزاقستان بعد از ظهر امروز یکشنبه (29 خرداد) به شکل ویدئوکنفرانس دستور آغاز فعالیت ترانزیت تمام ریلی اولین قطار کانتینری از کریدور ایران را که روز قبل از قزاقستان به تهران رسیده بود، از ایران به ترکیه صادر کردند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی در این مراسم سفر رییس جمهور قزاقستان به تهران را نقطه عطف و گامی بلند در مسیر ارتقای روابط دو کشور توصیف کرد و گفت: همچنین لازم می دانم از مسئولان راه آهن ایران و قزاقستان برای اجرای این کار مشترک و ماندگار قدردانی کنم.

آغاز فعالیت این مسیر ریلی می تواند گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران ـ آستانه و دیگر کشورهایی را که در آینده به این مسیر متصل خواهند شد، تسهیل کند.

رییس جمهور با بیان اینکه یکی از اولویت های سیاست خارجی ایران نقش آفرینی موثر در افزایش همگرایی منطقه ای از طریق گسترش تجارت از مسیر ایران به عنوان یک مسیر امن، کم هزینه و سریع است، افزود: ایران جایگاه منحصر به فردی در جغرافیای راهبردی منطقه دارد و می تواند مسیر اتصال بین منطقه ای از شرق و جنوب آسیا به اروپا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: همه کشورها می توانند روی مسیر ایران حساب کنند

رییسی: همه کشورها می توانند روی مسیر ایران حساب کنند