مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 18:472022-06-19اجتماعي

کشت تاغ در 113 هزار هکتار از اراضی سمنان/ جلوی پیشروی بیابان گرفته می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ایجاد 113 هزار هکتار تاغزار دست کاشت در استان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای مقابله با پیشروی بیابان و جلوگیری از فرسایش بادی اجرایی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه تاکنون 113 هزار هکتار تاغزار به روش دست کاشت در استان سمنان ایجاد شده است، اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح، جلوگیری از معضل فرسایش بادی به خصوص اطراف شهرها و راه های اصلی استان محسوب می شود که تا حد زیادی نیز نتیجه خوبی داشته است.

وی ضمن بیان اینکه عملیات اجرایی بیابان زدایی در هفت شهرستان بیابانی استان از محل اعتبارات مختلف در دست اجراست، افزود: نهال کاری و آبیاری مراقبت سنواتی در سطح پنج هزار هکتار، مدیریت روان آب همراه با عملیات بیولوژیک در سطح دو هزار هکتار و مدیریت جنگل های دست کاشت بیابانی حدود 750 هکتار و عملیات حفاظت و مدیریت چرا در سطح هشت هزار هکتار اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه بالغ بر یک میلیون و 370 هزار هکتار شامل 19 منطقه تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دارد، گفت: حدود 535 هزار و 173 هکتار استان کانون بحرانی فرسایش بادی شناخته شده که سالانه متوسط م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت تاغ در 113 هزار هکتار از اراضی سمنان/ جلوی پیشروی بیابان گرفته می شود

کشت تاغ در 113 هزار هکتار از اراضی سمنان/ جلوی پیشروی بیابان گرفته می شود