مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 17:122022-06-19سياسي

انتقاد مجدد عضو طالبان از اعمال محدودیت بر آموزش دختران افغان


معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان گفت: آموزش حق طبیعی دختران و پسران افغان بوده و باید زمینه آموزش برای تمام افغان ها فراهم شود.

-   پیش از نیز استانکزی در نشستی به مناسبت مرگ اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان گفته بود که طالبان حق آموزش را به زنان نداده اند.

امروز در افغانستان اصلا آموزش وجود ندارد.

حقوق شان را بدهید.

استانکزی تاکید کرد که وظیفه دولت مقابله و مبارزه با فساد است نه اینکه بخاطر ترس از آن، حق نیمی از جمعیت را نادیده بگیرد.

این انتقاد استانکزی در حالی از عملکرد این گروه ایراد شده که پس از گذشت 9 ماه از روی کار آمدن طالبان، هنوز دختران اجازه ندارند به مدرسه بروند.

طالبان حدود 250 روز می شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش های تندی جهانی را به همراه داشته است و اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

ناظران بین المللی با اشاره به دوره قبلی حکومت طالبان مبنی بر وعده هایی درباره وضعیت زنان و دختران در این کشور عمیقا ابراز نگرانی کرده اند.

پیش از این مقامات گروه طالبان به جامعه جهانی تعهد داده بود، که با آغاز سال جدید تعلیمی در افغانستان ( اول فروردین) مدارس دخترانه را باز خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد مجدد عضو طالبان از اعمال محدودیت بر آموزش دختران افغان

انتقاد مجدد عضو طالبان از اعمال محدودیت بر آموزش دختران افغان