مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 12:372022-06-19سياسي

موضع ایران در تحولات این روزهای عراق؛ خواستار همسایه ای قوی هستیم


جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر حفظ تمامیت ارضی، ثبات و امنیت عراق همواره از روند سیاسی در این کشور حمایت کرده و وجود یک عراق قوی را ضامن صلح و امنیت منطقه خوانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، چندی است که عراق درگیر مسائل داخلی است و با گذشت هشت ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی اکتبر 2021، همچنان دولت در این کشور تشکیل نشده است.

در آخرین تحولات هم شاهد درخواست سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق از 73 نماینده این جریان برای استعفا از پارلمان بودیم که مورد موافقت محمد الحلبوسی رییس پارلمان قرار گرفت.

البته پس از استعفای نمایندگان جریان صدر در عراق، کمیته هماهنگی احزاب شیعی در این کشور در نشستی با برخی احزاب عراقی، بر سرعت بخشیدن به فرآیند تشکیل دولت در عراق تأکید کرد.

در همین خصوص سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی 23 خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره وضعیت عراق و استعفای نمایندگان جریان صدر در پارلمان گفت: در خصوص موضوعات داخلی عراق قطعا باید گروه ها و مردم عراق صحبت کنند.

مردم عراق و گروه های سیاسی در این مرحله از بلوغ قرار دارند که در توافقات و مراوداتی که با هم دارند بتوانند مشکلات را حل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع ایران در تحولات این روزهای عراق؛ خواستار همسایه ای قوی هستیم

موضع ایران در تحولات این روزهای عراق؛ خواستار همسایه ای قوی هستیم