مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 08:472022-06-19اقتصادي

برنامه جامع سازگاری با کم آبی آب منطقه ای گلستان برای تامین بخشی از کمبود آب


سرپرست دفتر فنی مطالعات طرح های توسعه منابع آب شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: این شرکت با تهیه برنامه جامع سازگاری با کم آبی و مطالعه و اجرای پروژه های مختلفی همچون بهینه سازی طرح های آبرسانی براساس طرح جامع آب شرب به منظور تامین بخشی از کمبود آب شرب استان اقدام می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، حسن فرازجو با توجه به روز جهانی مقابله با بیابان زایی و خشکسالی، گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد 17 ژوئن را روز جهانی مقابله با بیابان زایی و خشکسالی نامگذاری کرده است که معادل با 27 خرداد ماه است شعار این روز در سال جاری، عبور از خشکسالی با مشارکت همگانی لحاظ شده است.

وی تصریح کرد: خشکسالی یکی از بزرگترین تهدیدها برای توسعه پایدار، به ویژه در کشورهای در حال توسعه است و براساس مدارک منتشر شده سازمان ملل متحد، پیش بینی می شود خشکسالی تا سال 2050 بر حدود 75 درصد جمعیت جهان تأثیر بگذارد.

فرازجو تاکید کرد: تعداد و مدت خشکسالی ها از سال 2000 نسبت به دو دهه قبل 29 درصد افزایش یافته است، هیچ کشوری از خشکسالی مصون نیست و در حال حاضر بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون نفر در سطح جهان با تنش آبی مواجه هستند و با این روند، در آینده تعداد بیشتری از انسان ها، در مناطقی با کمبود شدید آب، زندگی خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه جامع سازگاری با کم آبی آب منطقه ای گلستان برای تامین بخشی از کمبود آب

برنامه جامع سازگاری با کم آبی آب منطقه ای گلستان برای تامین بخشی از کمبود آب