مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 20:072022-06-18سياسي

خانه تکانی در بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه


حزب جمهوری خواه خلق به عنوان بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه اخیرا با بحران های متعددی از جمله اخراج برخی مسئولان و ارجاع برخی اعضا به کمیته تنبیهی و حکم دستگاه قضایی در لغو عضویت «جانان کافتانجی اوغلو»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا، این تحولات، سوالاتی را درباره روند امور در حزب بنیان نهاده شده توسط مصطفی کمال آتاتورک برانگیخته است به خصوص که تقریبا یک سال به زمان انتخابات پارلمانی و ریاستی ترکیه در ماه ژوئن سال 2023 میلادی باقی مانده است.

در این میان، ناظران معتقدند حزب جمهوری خواه خلق با این اقدامات در تلاش برای سامان دادن به وضعیت خود و آماده شدن برای انتخابات و نیز رهایی یافتن از شخصیت هایی است که حضورشان به ضرر این حزب در انتخابات تمام خواهد شد.

اخراج و تنبیه در درون حزب جمهوری خواه خلق کمیته تنبیهی این حزب اخیرا سمیح شاهین ، شهردار شهر بیلجیک را پس از اقدام وزارت کشور در سلب مسئولیت از وی به مدت دوه تا زمان تکمیل تحقیقات و ارجاع آن به دادگاه به دلیل دست داشتن در پرونده های فساد، از این حزب اخراج کرد.

حزب جمهوری خواه خلق همچنین روز سه شنبه گذشته تانجو اوزجان ، شهردار شهر بولو را پس از تصمیمات و تلاش وی برای اخراج پناهندگان ساکن این استان به خصوص پناهندگان سوری به کمیته تنبیهی ارجاع داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تکانی در بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه

خانه تکانی در بزرگترین حزب اپوزیسیون ترکیه