مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 13:072022-06-18سياسي

اهداء هزار و 300 نسخه خطی و سنگی به کتابخانه آستان قدس رضوی


رییس مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: آیت الله احمد روضاتی یک مجموعه شامل 889 نسخه خطی، 405 نسخه چاپ سنگی، سربی و افست را به کتابخانه مرکزی اهدا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام سیدجلال حسینی رییس مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه 36 برگ اسناد تاریخی نیز در این مجموعه آثار نفیسی از قرون 10، 11 و 12 به چشم می خورد افزود: علم حدیث، فقه، تفسیر، ادعیه، اصول و کلام از مهمترین موضوعات این مجموعه نسخ خطی است.

وی گفت: مجموعه الوافیه استرآبادی، فروع کافی، شرح مختصر الاصول و رساله طب الرحمه از قدیمی ترین و نفیس ترین نسخه های خطی آن به شمار می رود که در قرن نهم هجری قمری کتابت شده است.

رییس مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: همچنین در این مجموعه، کتابهای چاپ سنگی و اسناد تاریخی از دوره قاجار موجود است که مباحثی پیرامون موضوعات فقهی را شامل می شود.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی گفت: تمام نسخ خطی اهدایی پیش از ورود به مخزن برای نگهداری دائمی و بهره مندی پژوهشگران و آیندگان اسکن، فهرست نویسی، آفت زدایی، مرمت و بازسازی شده و به نام اهداگران در فهرست و سامانه نسخ خطی فهرست نگار این سازمان به ثبت رسیده و قابل جست و جو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداء هزار و 300 نسخه خطی و سنگی به کتابخانه آستان قدس رضوی

اهداء هزار و 300 نسخه خطی و سنگی به کتابخانه آستان قدس رضوی