مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 08:422022-06-18اقتصادي

مسکن در همدان به کالای درآمدزا تبدیل شده است/ نیاز به ایجاد شورای قیمت گذاری داریم


رییس اتحادیه مشاوران املاک همدان با بیان اینکه مسکن در همدان به کالای درآمدزا تبدیل شده است گفت: پیشنهاد می دهم شورای قیمت گذاری ایجاد و قیمت کارشناسی قبل از خرید و فروش یا رهن و اجاره توسط این شورا مشخص شود.

- ابراهیم جمالی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه قیمت رهن و اجاره  خانه های استیجاری بر اساس قیمت ملک مشخص می شود اظهار کرد: در افزایش اجاره بهاء چند عامل همچون ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا، افزایش قیمت ساخت واحد مسکونی و حساب روی واحد مسکونی به عنوان محلی برای درآمدزایی موثر است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در همدان مسکن به کالایی درآمدزا تبدیل شده و بعضا خانواده ها از طریق دریافت اجاره بها امرار معاش می کنند افزود: قانون افزایش 15 تا 25 درصدی افزایش سالانه اجاره فرصتی برای کنترل اوضاع نابسامان مسکن بود که متاسفانه اجرایی نمی شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک همدان خاطرنشان کرد: در این قانون به تناسب پایتخت، کلانشهرها و شهرهای زیر یک میلیون نفر جمعیت به ترتیب 25، 20 و 15 درصد افزایش سالانه لحاظ شده در حالی که اجرایی نمی شود.

وی در ادامه یکی از دلایل عدم اجرای این قانون را نبود ضمانت اجرایی دانست و گفت: در این زمینه نظارت های لازم نیز وجود ندارد از طرفی گرانی های پی در پی هم خود عاملی برای افزایش م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکن در همدان به کالای درآمدزا تبدیل شده است/ نیاز به ایجاد شورای قیمت گذاری داریم

مسکن در همدان به کالای درآمدزا تبدیل شده است/ نیاز به ایجاد شورای قیمت گذاری داریم