مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 01:572022-06-17سياسي

دو امدادی انحطاط از «مهمونی» تا «شهرک کلیله و دمنه»


دقت و تأمل در شیوه اجرای برنامه هایی چون«مهمونی» و «شهرک کلیله و دمنه» نه تنها تردید بلکه این یقین را ایجاد می کند که باید کارکردها و اهداف دیگری از این برنامه های پر سروصدا موردنظر طراحان و مجریان آن باشد.

- خبرگزاری فارس- گروه هنر و رسانه: ایرج طهماسب که صداپیشه و عروسک گردان دم باریک در مدرسه موش ها مرضیه برومند بود، بیشتر از چهار دهه است که در عرصه آثار عروسکی فعال است.

طهماسب عروسک های بسیاری را خلق کرده، عروسک هایی که برخی از آن ها مثل کلاه قرمزی و پسرخاله برای بچه های دهه 60، نوستالژیک هستند و برخی دیگر مثل آقای همساده و فامیل دور که در دهه گذشته معروف شدند.

 حالا این روزها طهماسب با مهمونی و مرضیه برومند با شهرک کلیله و دمنه پا به دوران دیگری گذاشته اند و وضعیت تازه ای را تجربه می کنند که منتقدان بسیاری پیدا کرده است.

 دورانی که نه تنها مخاطبان را دچار تردید و شک نسبت به آثار تازه این نفرات کرده، بلکه کل دوران کاری و آثار پیشین آن ها را نیز با پرسش های بزرگ روبرو کرده است.

 آثار تازه این نفرات تفاوت بنیادین با آثار پیشینشان دارند و بیش از آنکه معطوف به جنبه های تعلیمی، تربینی و آموزشی باشند، در خدمت تجاری سازی هنر ، سرمایه داری ، صنعت فرهنگ و همسو با فضای ولنگار مجازی(اینستاگرام) صورتبندی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو امدادی انحطاط از «مهمونی» تا «شهرک کلیله و دمنه»

دو امدادی انحطاط از «مهمونی» تا «شهرک کلیله و دمنه»