مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 خرداد 1401 ساعت 22:022022-06-17فرهنگي

احمد مهدوی دامغانی، پژوهشگر سرشناس ایرانی در 96 سالگی درگذشت


استاد احمد مهدوی دامغانی، محقق و پژوهشگر شهیر ایرانی که سابقاً صاحب کرسی درس در دانشگاه های معتبر دنیا بود، دار فانی را وداع گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، احمد مهدوی دامغانی، مدرس، محقق، مترجم و پژوهشگر حوزه دین امروز (جمعه، 28 خردادماه) در سن 96 سالگی درگذشت.

او در 13 شهریور سال 1305 خورشیدی در محله نوغان مشهد متولد شده است.

وی می گوید: خانه کوچکی که حقیر در آن به دنیا آمدم در محله نوغان (یکی از 4 محله آن ایام مشهد) و در بازارچه معروف به صاحبکار و در قرب مسجد و حمامی که به همین نام خوانده می شد و نزدیک فلکه جدیدالاحداثی که محیط بر تأسیسات آستان قدس و مسجد گوهرشاد می بود، قرار داشت.

پدر او، آیت الله حاج شیخ کاظم مهدوی دامغانی از بزرگان خراسان و از مدرسان نامدار حوزه علمیه مشهد بود که بیش از نیم قرن به تدریس فقه و اصول سطح و خارج اشتغال داشت و شاگردان بسیاری را در فقه و اصول پرورش داد که بعد از ایشان در زمره مراجع تقلید، مجتهدین و استادان برجسته فقه و اصول حوزه علمیه خراسان و سایر بلاد گردیدند.

مهدوی دامغانی علوم متداول قدیم و جدید را در شهر مشهد فراگرفت و سپس در تهران اقامت گزید.

در سال 1327 از دانشکده معقول و منقول (بعداً الهیات) دانشگاه تهران و در سال 1333 در رشته ادبیات فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران لیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احمد مهدوی دامغانی، پژوهشگر سرشناس ایرانی در 96 سالگی درگذشت

احمد مهدوی دامغانی، پژوهشگر سرشناس ایرانی در 96 سالگی درگذشت