مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 23:422022-06-16اجتماعي

130 هزار هکتار از اراضی گلستان در شرایط بحرانی بیابانی شدن هستند


رییس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: 307 هزار هکتار از عرصه های شمالی گلستان تحت تاثیر بیابانی شدن قرار دارد که از این میزان 130 هزار هکتار در وضعیت بحرانی بیابانی شدن بوده که بیشتر در گمیشان، - تاج قلی فرهنگ دوست امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان اظهار کرد: 27 خرداد مصادف با 17 ژوئن روز جهانی مقابله با بیابان بوده و شعار جهانی امسال عبور از خشکسالی با مشارکت همگانی است.

وی تصریح کرد: استان گلستان با وجود نام زیبا و تصور ان در منطقه خشک و نیمه خشک قرار داشته و در سال های متمادی بخشی از اراضی مرتعی به پدیده شوم ریزگردها و یا گردو غبار دچار شده است.

رییس اداره مرتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خاطرنشان کرد: 307 هزار هکتار از عرصه های شمالی گلستان از ضلع شرقی دریای خزر تا منتهی الیه گنبدکاووس تحت تاثیر بیابانی شدن بوده که از این مقدار 130 هزار هکتار در وضعیت بیابانی شدن بوده و محل خیزش گردوغبار و ریزگردها هستند که بیشترین اراضی در گمیشان، آق قلا و گنبدکاووس واقع است.

وی ادامه داد: عوامل طبیعی مانتد تغییر اقلیم، شوری خاک و فرسایش خاک جزو عوامل طبیعی و تغییر و تبدیل اراضی مرتعی به زراعت و توسعه زراعت دیم از عوامل انسانی مهم در ایجاد ریزگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

130 هزار هکتار از اراضی گلستان در شرایط بحرانی بیابانی شدن هستند

130 هزار هکتار از اراضی گلستان در شرایط بحرانی بیابانی شدن هستند