مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 16:322022-06-16اقتصادي

موانع اقتصادی سد راه تقاضا برای نفت می شود


آژانس بین المللی انرژی (IEA) با پیش بینی بهبود مصرف نفت به سطح پیش از شیوع کووید 19 در سال 2023، هشدار داد قیمتهای بالاتر نفت و تنزل پیش بینی های اقتصادی، روی رشد تقاضا برای نفت تاثیر منفی خواهند گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آژانس بین المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد نگرانیهای اقتصادی استمرار پیدا کرده و این وضعیت در دورنماهای بدبینانه تری که موسسات بین المللی اخیرا از رشد اقتصاد جهانی ارائه کرده اند، منعکس شده است.

همچنین، تحکیم سیاستهای پولی بانکهای مرکزی، تاثیر رشد ارزش دلار آمریکا و افزایش نرخهای بهره روی قدرت خرید اقتصادهای نوظهور، به منزله ریسکهای نزولی برای پیش بینی های این سازمان هستند.

افزایش قیمت نفت و سوختها تا حدودی تحت تاثیر تحریمها علیه صادرات نفت روسیه پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین روی داده و باعث شده است نرخ تورم در اقتصادهای توسعه یافته، به بالاترین حد 40 سال گذشته صعود کند.

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد عرضه و تقاضا به زودی متوازن شود و اعلام کرد پس از هفت سه ماهه متوالی برداشت سنگین از ذخایر نفت، کندی رشد تقاضا و رشد عرضه نفت جهان تا پایان سال، به متعادل کردن بازارهای نفت جهان کمک خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع اقتصادی سد راه تقاضا برای نفت می شود

موانع اقتصادی سد راه تقاضا برای نفت می شود