مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 14:422022-06-16بين الملل

کشته و زخمی شدن 7 نفر و ترور یک خبرنگار در عدن


منابع یمنی با اشاره به ادامه نقض آتش بس توسط ائتلاف متجاوز اعلام کردند که یک خبرنگار در استان عدن بر اثر انفجار خودرو خود که یک بمب در آن کار گذاشته شده بود جان باخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، حسین العزی معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن امروز پنجشنبه اعلام کرد که یمن تمدید آتش بس را بر مبنای اجرای وعده های جدی جهت افزایش تعداد پرواز ها و پیشرفت در پرونده پرداخت حقوق و دستمزد یمنی ها پذیرفته است.

وی با انتشار توییتی اعلام کرد، اما متاسفانه تاکنون هیچ یک از مفاد آتش بس درباره فعال سازی پرواز های یمن به اجرا در نیامده است.

محمد عبدالسلام رییس هیئت مذاکره کننده یمنی نیز در این زمینه تاکید کرد که ادامه مانع تراشی ائتلاف متجاوز سعودی در روند فعال سازی پرواز ها و همچنین توقیف کشتی های حامل سوخت یمن، اقداماتی منفی تلقی می شود که تاثیر بدی روی تلاش ها جهت اجرای آتش بس فعلی دارد.

یک منبع نظامی یمن اعلام کرد، نیرو های ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن طی 24 ساعت گذشته، در 83 مورد آتش بس انسانی و نظامی را نقض کردند.

نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی همزمان با آن رخ می دهد که هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، سه شنبه شب گفت: با وجود کاهش درگیری ها، گزارش هایی از نقض آتش بس را دریافت کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشته و زخمی شدن 7 نفر و ترور یک خبرنگار در عدن

کشته و زخمی شدن 7 نفر و ترور یک خبرنگار در عدن