مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 12:472022-06-16اجتماعي

فرماندار لارستان: منطقه حفاظت شده هرمود ظرفیت تبدیل به پارک ملی را دارد


زمینه برای تبدیل منطقه حفاظت شده هرمود با ظرفیت های متنوع و وجود انواع گونه های نادر گیاهی و جانوری برای پارک ملی فراهم است و انتظار می رود که در سطح استان و ملی به این اقدام، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، داریوش دهقان در آیین تجلیل از 13 محیط بان منطقه حفاظت شده هرمود لارستان افزود: بر اساس گزارش اداره حفاظت محیط زیست، بیش از 3 هزار انواع گونه جانوری در منطقه هرمود زیست می کند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای منطقه حفاظت شده هرمود لارستان، نیاز است که این منطقه به پارک ملی ارتقا یابد که پیگیری لازم از طریق اداره کل محیط زیست استان و کشوردر این زمینه صورت گرفته است.

فرماندار لارستان گفت: زیست کوچک ترین و منحصر به فردترین گونه جانوری شامل قوچ و میش مینیاتوری مربوط به لارستان است و لارستان بزرگترین محل ذخیره و زیستگاه آهوی کمیاب و در معرض خطر جبیر می باشد .

فرماندار لارستان افزود: محیط بانان به واسطه شغل خود همواره در معرض آسیب های متعددی هستند که مواجه با شکارچیان غیرمجاز مهمترین این چالش هاست.

خدانظر انصاری، رییس اداره محیط زیست لارستان نیز در این مراسم گفت: قوچ و میش لارستان با وزن 40 تا 45 کیلوگرم کوچک ترین و منحصر به فردترین گونه قوچ دنیا است که در منطقه حفاظت شده لارستان زیست می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرماندار لارستان: منطقه حفاظت شده هرمود ظرفیت تبدیل به پارک ملی را دارد

فرماندار لارستان: منطقه حفاظت شده هرمود ظرفیت تبدیل به پارک ملی را دارد