مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 09:272022-06-16فرهنگي

اگر عبدالباقی نمرده باشد...


استمرار ادعای زنده بودن احتمالی حسین عبدالباقی، مالک ساختمان فروریخته متروپل آبادان، به رغم انتشار خبر و فیلم تشییع جنازه او در دهاقان اصفهان، - از منظر روان شناسی سیاسی قابل تأمل است.

عصر ایران؛ هومان دوراندیش- استمرار ادعای زنده بودن احتمالی حسین عبدالباقی، مالک ساختمان فروریخته متروپل آبادان، به رغم انتشار خبر و فیلم تشییع جنازه او در دهاقان اصفهان، از منظر روان شناسی سیاسی قابل تأمل است.

موقعی که بحث زنده بودن عبدالباقی داغ بود، فضایی شکل گرفته بود که انگار اگر عبدالباقی واقعا مرده باشد، ماجرا فاقد جاذبه سینمایی می شود.

حتما باید عبدالباقی زنده باشد و مقامات حکومتی به دروغ گفته باشند او مرده است، تا وجه دراماتیک قصه پررنگ شود و مردم شب ها در خانه هایشان قصه ای برای بدگویی از حاکمان شان داشته باشند.

ممکن است بفرمایید مردم از بس دروغ شنیده اند بی اعتماد شده اند وگرنه مریض که نیستند وقتی مقامات رسمی می گویند عبدالباقی مرده، آن ها شعار بدهند عبدالباقی نمرده! ولی آیا مقامات رژیم شاه هم به دروغ می گفتند تختی و صمد بهرنگی و جلال آل احمد و دکتر شریعتی را کسی نکشته؟ آن موقع چرا کسی حرف حکومت را باور نمی کرد؟ همین حضراتی که الان شعار می دهند رضاشاه روحت شاد ، اگر در دهه 40 شمسی زندگی می کردند، محال بود که باور کنند حکومت پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر عبدالباقی نمرده باشد...

اگر عبدالباقی نمرده باشد...