مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 خرداد 1401 ساعت 09:022022-06-16دانش

طراحی و ساخت چاپگر زیستی از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو، شرکت دانش بنیان سوبا مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شاهرود که در زمینه طراحی و تولید چاپگر های سه بعدی فعالیت دارد، - شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شاهرود از محصول هایتک خود در حوزه چاپ زیستی رونمایی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو، شرکت دانش بنیان سوبا مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شاهرود که در زمینه طراحی و تولید چاپگر های سه بعدی فعالیت دارد، خرداد ماه 1401 از محصول هایتک خود در حوزه چاپ زیستی، در محل سالن همایش های پارک علم و فناوری استان سمنان و با حضور جمعی از مسئولین استانی و فعالان حوزه سلامت و فناوری های وابسته، رونمایی کرد.

این محصول که با عنوان چاپگر سه بعدی زیستی شناخته می شود توانایی چاپ انواع جوهر های زیستی، پلیمر های طبیعی و پلیمر های سنتزی را دارد.

امیر مهدوی از مدیران این شرکت دانش بنیان در این رابطه گفت: جوهر های زیستی که عمدتا ترکیبی از سلول های زنده و پلیمر های پزشکی هستند در تولید بافت زنده به کار گرفته شده و در کاربرد های هایتک پزشکی و مهندسی بافت مورد استفاده قرار می گیرند.

وی همچنین افزود: بسته به نوع سلول کشت شده در آزمایشگاه و ترکیب آن با پلیمر مناسب، امکان پرینت بافت های مختلف بدن انسان و سایر موجودات زنده وجود دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی و ساخت چاپگر زیستی از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود

طراحی و ساخت چاپگر زیستی از سوی محققان دانشگاه صنعتی شاهرود