مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 15:472022-06-14سياسي

رونمایی از منسوج زربفت مضجع شریف متعلق به دوران صفویه


منسوج زربفت مضجع شریف رضوی با قدمت 400 ساله در یکصد و بیست و هفتمین برنامه سه شنبه های علمی فرهنگی آستان قدس رضوی رونمایی و معرفی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از آستان نیوز، در این مراسم که در محل موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری حرم مطهر رضوی برگزار شد، آیت الله سید محمد سعیدی؛ تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و نماینده ولی فقیه در استان قم با حضور در این برنامه طی سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره تولیت فقید آستان قدس رضوی به عملکرد ایشان در بخش های مختلف به خصوص در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی اشاره کرد.

  اطمینان اهدا کنندگان آثار فرهنگی به موزه های رضوی رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این مراسم به ساخت بنای موزه جدید در متراژ 23 هزار مترمربع برای انتقال آثار نفیس و با ارزش موزه فعلی حرم مطهر به این مکان اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ وقف، تحقیق و پژوهش و پیاده سازی نیت واقف از اموری است که در موزه های رضوی بر آن اهتمام داریم.

  حجت الاسلام سیدجلال حسینی تصریح کرد: طی مدت برگزاری برنامه سه شنبه های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، حدود 1300 اثر با قیمت تقریبی 38 میلیارد تومان به این مجموعه اهدا شده که این نشان از ایجاد اطمینان خاطر نزد صاحبان این اشیاء فرهنگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از منسوج زربفت مضجع شریف متعلق به دوران صفویه

رونمایی از منسوج زربفت مضجع شریف متعلق به دوران صفویه