مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 14:382022-06-14سياسي

روند فعلی پذیرش دانشجو موجب بحران دسترسی به پزشک خواهد شد


نماینده مردم تهران در مجلس طی نامه ای وزرای علوم و بهداشت و رییس سازمان سنجش تأکید کرد که روند فعلی پذیرش دانشجو موجب بحران دسترسی به پزشک خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اصل نودم قانون اساسی طی نامه ای به وزرای علوم و بهداشت به روند فعلی پذیرش دانشجو در رشته پزشکی، انتقاد کرد.

متن نامه نماینده تهران به شرح زیر است:  جناب آقای دکتر زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و رییس شورای سنجش و پذیرش دانشجو جناب آقای دکتر عین اللهی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر پورعباس  رییس محترم سازمان سنجش و آموزش کشور و دبیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو    سلام علیکم بر اساس آمارها و شواهد میدانی، نظام سلامت کشور دچار کمبود شدید پزشک است و با توجه به سالمندی جمعیت در 20 سال آینده، در صورت عدم تغییر روند پذیرش دانشجو، با بحران دسترسی به پزشک روبرو خواهد شد.

در پاسخ به این نیاز کشور، ماده واحده افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی که در جلسه 851 و 852 مورخ 23 آذر و 10 مهرماه 1400 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

  بر اساس ماده واحده افزایش ظرفیت پزشکی در مقطع عمومی مصوب جلسه شماره 852 شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ 22 دی 1


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند فعلی پذیرش دانشجو موجب بحران دسترسی به پزشک خواهد شد

روند فعلی پذیرش دانشجو موجب بحران دسترسی به پزشک خواهد شد