مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 13:372022-06-14اقتصادي

رشد 39 درصدی کالاهای عبوری خارجی در دوماه نخست سال


سخنگوی گمرک از رشد 39درصدی کالاهای عبوری خارجی از کشورمان در دو ماه نخست امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت با عبور دو میلیون و 560هزار تن کالای خارجی از مسیر کشورمان، ترانزیت خارجی، نسبت به مدت مشابه با رشد 39 درصدی همراه بوده است.

وی افزود: پس از هفت سال کاهش ترانزیت کالای خارجی از کشور، مسیر رشد ترانزیت در سال گذشته از سر گرفته شد و با عبور 12میلیون و 650 هزارتن کالای خارجی  از کشورمان، با رشد 68درصدی همراه بوده است.

لطیفی در ادامه تاکید کرد:  رشد 68درصدی تراتزیت در سال گذشته و رشد 39 درصدی ترانزیت در دو ماهه امسال ، نوید بخش رسیدن به  حد نصاب بالای 15میلیون تن کالای عبوری خارجی از کشور در سال 1401 است که تا کنون در کل تاریخ کشورمان بی سابقه بوده است .

سخنگوی گمرک گفت: توجه به موقعیت جغرافیایی کشور و بهره گیری از فرصت های آن به ویژه در حوزه تراتزیت، همواره یکی از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب بوده که رسیدن به افق های ترسیم شده توسط معظم له، یعنی ترانزیت سالیانه  50میلیون تن کالای خارجی، نیازمند هماهنگی بیشتر بین سازمان های مرتبط، تسهیل قوانین، تقویت و تکمیل زیر ساخت ها، ایجاد مشوق های عملیاتی برای همسایگان و فعال سازی هر چه بیشتر دیپلماسی اقتصادی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 39 درصدی کالاهای عبوری خارجی در دوماه نخست سال

رشد 39 درصدی کالاهای عبوری خارجی در دوماه نخست سال