مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 13:172022-06-14اجتماعي

کارشناسان یونسکو وضعیت ژئوپارک قشم را مثبت ارزیابی کردند


ارزیابان شبکه جهانی ژئوپارک های یونسکو طی سه روز حضور در جزیره و آشنایی با میراث طبیعی و زمین شناختی و فرهنگ غنی جامعه محلی وضعیت ژئوپارک جهانی قشم را مثبت ارزیابی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم، ارزیابان بین المللی یونسکو صبح امروز در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کردند: مردم جزیره قشم به اهمیت ژئوپارک به عنوان یک میراث جهانی واقف هستند و از تاثیر وجود چنین ظرفیتی بر کیفیت زندگی خود، آگاهی دارند.

به گفته این ارزیابان یونسکو، ژئوسایت غار نمکدان قشم به عنوان طولانی ترین غار نمکی جهان به تنهایی پتانسیل ثبت و معرفی به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو را داراست و این بر اهمیت حفاظت از آن می افزاید.

ارزیابان یونسکو در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات مثبت صورت گرفته جهت حمایت و بهبود وضعیت ژئوپارک جهانی قشم، خاطرنشان کردند: با حمایت های سازمان منطقه آزاد قشم، زمینه برای رشد و اعتلای ژئوپارک قشم به عنوان یک میراث جهانی فراهم شده و برخی موارد می تواند الگویی برای سایر ژئوپارک های جهان نیز باشد.

بنا به بیان این کارشناسان، با برنامه ریزی هدفمند و استفاده از ظرفیت های ژئوپارک می توان برای بهبود وضعیت معیشت و کیفیت زندگی جامعه محلی اقدامات ارزشمندی را اجرایی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان یونسکو وضعیت ژئوپارک قشم را مثبت ارزیابی کردند

کارشناسان یونسکو وضعیت ژئوپارک قشم را مثبت ارزیابی کردند