مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 09:022022-06-14اقتصادي

شهرداری تهران، به دنبال افزایش عوارض نوسازی!


در کلانشهر های ما تناسب چندانی میان عوارض دریافتی از شمال و جنوب شهر در ارتباط با ارزش ملک و همینطور خدمات و مزایایی که از آن بهره مند می شوند وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه همشهری ارگان شهرداری تهران در یادداشتی به قلم رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نوشت: بر خلاف کشور های توسعه یافته که عوارض نوسازی سهم زیادی از منابع درآمدی مدیریت شهری آن ها را تشکیل می دهد (گاه 30 تا 40 درصد) در ایران فقط چیزی در حدود 2 تا 3 درصد از بودجه شهرداری ها را تامین می کند و همین امر سبب شده شهرداری ها در کلانشهر های ایران که از این درآمد پایدار محروم بوده اند طی چند دهه اخیر برای تامین بودجه خود به سمت روش های غیرعلمی دیگری نظیر تراکم فروشی بروند از سوی دیگر در کلانشهر های ما تناسب چندانی میان عوارض دریافتی از شمال و جنوب شهر در ارتباط با ارزش ملک و همینطور خدمات و مزایایی که از آن بهره مند می شوند وجود ندارد.

به عنوان نمونه در دفترچه قیمت منطقه ای، اختلاف قیمت گران ترین نقطه تهران تنها حدود 3 برابر مناطق جنوبی شهر است درحالی که در واقعیت این نسبت بسیار بیشتر است و نیز عدد مطلق اختلاف آن بسیار قابل توجه است.

از همین رو، لازم است تا اخذ عوارض نوسازی به گونه ای ساماندهی شود که مناطق شمالی شهر تهران که سرانه بسیار مطلوبتری درخصوص به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری تهران، به دنبال افزایش عوارض نوسازی!

شهرداری تهران، به دنبال افزایش عوارض نوسازی!