مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 08:322022-06-14سياسي

صنایع دستی کردستان قدمتی به درازای تاریخ/دریافت نشان ملی 154 اثر دستی کردستان


صنایع دستی کردستان قدمتی به درازای تاریخ این استان دارد و جزو افتخارات ارزشمند این منطقه است که طی فراز و نشیب های بسیاری به جایگاه امروزی رسیده است طوریکه در تولیداتی در اکثر رشته ها به داخل و خارج از کشور صادر می شود.

- خبرگزاری فارس استان کردستان؛ به هر گوشه ای از کردستان بنگریم عشق، تلاش، ذوق و سلیقه زنان و مردان هنرمند این دیار در تولیدات صنایع دستی چشم نوازی می کند، هنر ماندگاری که قدمت آن به صدها سال پیش برمی گردد؛ ثبت جهانی کلاش مریوان، ثبت ملی شال بافی آرمرده بانه، گلیم بافی کاکو سفلی و ارغوان بافی دیوزناو، اقدامی ارزشمند در معرفی توانمندی های حوزه صنایع دستی استان کردستان است که با همت و تلاش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و بخش خصوصی انجام شده است.

صنایع دستی جزو افتخارات ارزشمند این منطقه است که فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته تا به جایگاه امروزی خود برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با تاکید بر انتقال این افتخارات و جایگاه به نسل های بعدی، معتقد است برای احیاء و استمرار این هنر به عنوان میراث ارزشمند گذشتگان باید بیش از پیش تلاش شود.

یعقوب گویلیان تعداد شاغلین صنایع دستی استان را بیش از 28 هزار نفر بیان و اظهار کرد: خوشبختانه هنرمندان و به ویژه بانوان کردست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی کردستان قدمتی به درازای تاریخ/دریافت نشان ملی 154 اثر دستی کردستان

صنایع دستی کردستان قدمتی به درازای تاریخ/دریافت نشان ملی 154 اثر دستی کردستان