مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 18:572022-06-13بين الملل

موسسه سیپری: قدرت های هسته ای 12705 کلاهک اتمی دارند


یک موسسه معتبر سوئدی با نام بردن از رژیم موقت صهیونیستی به عنوان یکی از دارندگان سلاح اتمی، نسبت به افزایش کلاهک های اتمی در آینده هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، موسسه پژوهش بین الملی صلح استکهلم ، معروف به موسسه سیپری روز دوشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد انتظار می رود شمار تسلیحات اتمی در جهان در دهه آینده رو به افزایش باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه شبکه خبری فرانس-24 بر اساس برآوردهای موسسه سوئدی سیپری، 9 قدرت اتمی انگلیس، چین، فرانسه، هند، (رژیم موقت) اسراییل، کره شمالی، پاکستان، ایالات متحده و روسیه تا اوایل سال 2022 در مجموع دارای 12705 کلاهک اتمی هستند.

این تعداد از بیش از 70000 کلاهک اتمی در سال 1986 ره رقم فعلی کاهش یافته است، زیرا ایالات متحده و روسیه به تدریج زرادخانه های اتمی عظیم خود را که در جریان جنگ سرد ایجاد شده بود، کاهش داده اند.

تحلیلگران سیپری گفته اند به نظر می رسد دوران کاهش سلاح های اتمی رو به پایان است و خطر افزایش تنش های هسته ای اکنون در بالاترین سطح رد  دوره پس از جنگ سرد قرار دارد.

  مت کوردام از تحلیلگران سیپری گفت: به زودی ما به نقطه ای خواهیم رسید که برای اولین بار از زمان پایان جنگ سرد، تعداد تسلیحات اتمی در جهان ممکن است افزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسسه سیپری: قدرت های هسته ای 12705 کلاهک اتمی دارند

موسسه سیپری: قدرت های هسته ای 12705 کلاهک اتمی دارند