مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 15:572022-06-13سياسي

ترک فعل، مستوجب اعمال مجازات قانونی است


سهل انگاری، تساهل، تسامح، قصور و تقصیر در ایفای وظایف که تحت عنوان ترک فعل شناخته می شود مستوجب اعمال مجازات قانونی است که این عمل مجرمانه غیرقابل توجیه است.

- سید جواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی، ظهر امروز در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم جلسه، اظهار کرد: سهل انگاری، تساهل، تسامح، قصور و تقصیر در ایفای وظایف که تحت عنوان ترک فعل شناخته می شود مستوجب اعمال مجازات قانونی است که این عمل مجرمانه به ویژه در مواردی که تضییع بیت المال و حقوق عامه را در پی داشته باشد غیرقابل توجیه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به ورود حدود 16 هزار فقره پرونده قضایی با موضوعات کیفری به  دادسراهای عمومی و انقلاب و دادگاه های بخش استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا 20 خرداد 1401 حدود 16 هزار فقره پرونده به 16 حوزه قضایی مشتمل بر 12 دادسرا و 4 دادگاه بخش  وارد شده که در این میان 7 هزار فقره پرونده به ده جرم اول مشتمل بر سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادفات و .

اختصاص دارد  که این میزان (7 هزار فقره پرونده) حدود 42 درصد جرائم استان را شامل می شود.

وی افزود: همیشه آمار جرم واقعی از جرم قانونی بیشتر است؛ لذا در صورت احتساب مصادیق جرم واقعی که منجر به تشکیل پرونده قضایی نمی شود؛ آمار جرائم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترک فعل، مستوجب اعمال مجازات قانونی است

ترک فعل، مستوجب اعمال مجازات قانونی است