مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 12:222022-06-13اقتصادي

واکنش نمایندگان مجلس به لغو عرضه خودرو در بورس کالا چه بود؟


چهارشنبه 18 خرداد 1401 در حالی که قرار بود 430 دستگاه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا معامله شود، وزارت صمت این عرضه را به یکباره ملغی کرد.

این تعلیق، - آن هم در شرایطی که انتظار می رفت با ورود خودرو به بورس کالا، از آشفتگی بازار خودرو کاسته شده و قیمت ها شفاف تر شود، موجب انتقاد و اعتراض سرمایه گذاران بازار سرمایه و نیز متقاضیان خرید خودرو از طریق بورس کالا، شد.

حدود 7500 نفر برای خرید خودرو از بورس کالا کد بورسی دریافت کرده بودند که از این میزان 1300 نفر هر کدام حدود 300 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت برای خرید خودرو از این مسیر پرداخت کرده و سفارش گذاشته بودند.

اتفاقی که به زعم کارشناسان سبب تحرکات مناسبی در بازارسرمایه و در ورود نقدینگی تازه به بازار شده بود.

اما واکنش برخی نمایندگان مجلس به این تصمیم چه بود؟ مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی اظهار کرد: وزارت صمت باید برای اتخاذ تصمیم یکباره برای لغو عرضه خودرو در بورس کالا به مجلس توضیح دهد.

مهدی طغیانی استدلال های وزارت صمت درباره لغو به یکباره عرضه خودرو در بورس کالا را غیرقابل قبول دانست و گفت: این موضوع را بسیار جدی پیگیری خواهد کرد.

وی یادآور شد: بسیاری از کارشناسان، حراج خودرو در بورس کالا را تایید می کنند، اما وزارت صمت بدون توضیح قانع کننده ای جلوی این عرضه را گرفته است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش نمایندگان مجلس به لغو عرضه خودرو در بورس کالا چه بود؟

واکنش نمایندگان مجلس به لغو عرضه خودرو در بورس کالا چه بود؟