مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 11:422022-06-13سياسي

نشست تخصصی بررسی ظرفیت و وضعیت دیپلماسی زبان فارسی


نشست تخصصی بررسی ظرفیت و وضعیت دیپلماسی زبان فارسی به همت حلقه دیپلماسی عمومی انقلاب اسلامی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس در ادامه سلسله نشست های بررسی نظام دیپلماسی عمومی کشور، وبینار تخصصی بررسی ظرفیت و وضعیت دیپلماسی زبان فارسی به همت حلقه دیپلماسی عمومی انقلاب اسلامی مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) با حضور مهدی صالحی دبیر انجمن فرهنگی-آموزشی ویرایش و درست نویسی برگزار شد.

 دبیر انجمن ویرایش و درست نویسی در این نشست با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تنها فرد دارای فهم و دغدغه درست نسبت به زبان فارسی است اما سایرین به این عرصه کم توجهی دارند، گفت: در بنیاد سعدی به عنوان یکی از مهم ترین متولیان این حوزه، شخصیتی سیاسی و چندشغله مدیریت را بر عهده دارد، درحالی که اداره چنین مجموعه ای باید در اختیار یک فرد علمی و ادبی باشد و همین سبب شده تا در حال حاضر انزوای افراد متخصص در این نهاد باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید یک قرارگاه مشترک متشکل از علاقه مندان به حمایت از زبان فارسی تشکیل دهیم، افزود: من معتقدم آموزش فارسی را نباید به بنیاد سعدی واگذار کرد که در امورات روزانه خود نیز مانده است؛ بلکه می بایست بر اساس فراخوان، علاقه مندان به حمایت از زبان فارسی را گرد هم جمع کرد و یک قرارگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست تخصصی بررسی ظرفیت و وضعیت دیپلماسی زبان فارسی

نشست تخصصی بررسی ظرفیت و وضعیت دیپلماسی زبان فارسی