مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 11:022022-06-13پزشكي

ترفندی نانویی که به فرار از «سد خونی» مغز کمک می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تیمی از محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در حال توسعه نانوذرات حامل دارو هستند که به نظر می رسد بیشتر از دارو هایی که به تنهایی تجویز می شوند، - تیمی از محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در حال توسعه نانوذرات حامل دارو هستند که به نظر می رسد بیشتر از دارو هایی که به تنهایی تجویز می شوند، وارد مغز می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تیمی از محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در حال توسعه نانوذرات حامل دارو هستند که به نظر می رسد بیشتر از دارو هایی که به تنهایی تجویز می شوند، وارد مغز می شوند.

با استفاده از یک مدل بافت انسانی، که به طور دقیق سد خونی مغزی را شبیه سازی کند، محققان نشان دادند که این ذرات می توانند وارد تومور ها شده و سلول های گلیوبلاستوما را از بین ببرند.

در حال حاضر چند گزینه درمانی خوب برای گلیوبلاستوما، نوع تهاجمی سرطان مغز با میزان مرگ و میر بالا وجود دارد.

یکی از دلایلی که درمان این بیماری بسیار دشوار است این است که اکثر دارو های شیمی درمانی نمی توانند به رگ های خونی اطراف مغز نفوذ کنند.

بسیاری از درمان های بالقوه گلیوبلاستوما در مدل های حیوانی موفقیت آمیز نشان داده اند، اما پس از آن در آزمایش های بالینی با شکست مواجه شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترفندی نانویی که به فرار از «سد خونی» مغز کمک می کند

ترفندی نانویی که به فرار از «سد خونی» مغز کمک می کند