مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 07:022022-06-13پزشكي

چطور خوب بخوابیم؟


وضعیت مناسب خوابیدن وضعیتی است که پاها را مقداری جمع کرده و تغییر وضعیت بدهیم؛ ضمن اینکه خوابیدن روی شکم توصیه نمی شود و به پشت خوابیدن به صورت پیوسته و مداوم نیز ضرر دارد.

- سید منصور رایگانی، استاد طب فیزیکی و توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت وگوبا خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،در پاسخ به این پرسش که آیا نباید روی زمین بخوابیم و باید حتما از تختخواب استفاده کنیم؟ ،بیان داشت:هیچ منعی برای خوابیدن روی زمین وجود ندارد و هیچ وقت نمی گوییم اصلا روی زمین نخوابید؛ بلکه می توان روی زمین خوابید؛ البته با شرایط مناسب.

وی ادامه داد: بالش مناسب و سطحی که خیلی نرم و خیلی سفت نباشد؛ به طوی که پتوهای قدیمی، تشک های پنبه ای و پشمی برای خواب مناسب هستند و منعی برای خوابیدن روی زمین وجود ندارد.

استاد توانبخشی و طب فیزیکی یادآور شد:الزامی نیز برای خوابیدن روی تخت نیست بلکه با رعایت اصول ذکر شده می توان روی زمین نیز خوابید.

رایگانی در پاسخ به این پرسش که مهمترین وضعیت مناسب خوابیدن چیست؟ ، بیان داشت: وضعیت مناسب خوابیدن وضعیتی است که پاها را مقداری جمع کرده و تغییر وضعیت بدهیم؛ ضمن اینکه خوابیدن روی شکم توصیه نمی شود و به پشت خوابیدن به صورت پیوسته و مداوم نیز ضرر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور خوب بخوابیم؟

چطور خوب بخوابیم؟