مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 23:272022-06-12فرهنگي

هنرمندان صنایع دستی در اصفهان تجلیل شدند


مراسم تجلیل از هنرمندان صنایع دستی اصفهان با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، مریم جلالی دهکردی، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عصر امروز در مراسم تجلیل از هنرمندان شاخص و پیشکسوت صنایع دستی اصفهان اظهار داشت: صنایع دستی و هنرهای سنتی سفیران فرهنگی هستند و اگر بخواهیم فرهنگ مان را منتقل کنیم باید به کالا تبدیل شود چرا که روح هنرمندان در جای جای این صنایع دستی دوخته و جاری شده است.

وی بیان داشت: از زنان و مادران ای سرزمین تشکر می کنم چرا که این هنری که از آن به خوبی صحبت شد، در دامان آن ها رشد کرده و سینه به سینه هنرمندان را تربیت کردند.

جلالی دهکردی عنوان داشت: زیلو، دار و قالی نشأت گرفته از روح مادرانگی است و اگر اصفهان، شهر زندگی لقب گرفته، بخاطر این است که زندگی را از زاینده رود  دارد و این زندگی همیشه جاری است چون مولد است.

وی بیان داشت: صنایع دستی اقتصاد بنیان، هویت ما را پایه ریزی می کند و شاید در سال های دور، در صنایع دستی ما نقش زنان خیلی پررنگ نبود، اما اکنون شاهد هستیم که همه وارد این عرصه شدند.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان داشت: اگر فقط تولید کنیم ولی به مصرف، بازار، استاندارد، کیفیت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنرمندان صنایع دستی در اصفهان تجلیل شدند

هنرمندان صنایع دستی در اصفهان تجلیل شدند