مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 20:422022-06-12پزشكي

جمع آوری 180 هزار نمونه خون بندناف در کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت بن باخته های رویان شامگاه امروز در نشست خبری اظهار کرد: در کل کشور 180 هزار نمونه خون بندناف جمع آوری شده است.

وی افزود: این شرکت که در سال 1387 راه اندازی و به پالایشگاهی برای ذخیره سازی سلول های بنیادی و محصولات حاصل از زایمان تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت بن باخته های رویان به ویژگی سلول بنیادی اشاره و بیان کرد: این سلول بنیادی هم می تواند تکثیر شود و هم می تواند قدرت تبدیل داشته باشد که از خون بندناف برای استفاده در بدن و برای درمان بیماری های که منشاء خونی دارند استفاده می شود.

ضرابی ادامه داد: از این سلول ها در درمان نزدیک به 80 نوع بیماری از جمله سکته قلبی، سرطان خون، فلج مغزی، آرتروز و موارد دیگر کارآزمایی بالینی استفاده و از خون جمع آوری شده از بند ناف و پرده جنین لایه داخل رحم برای تولید سلول های بنیادی برای بهتر شدن پالپ دندان بچه و دندان عقل استفاده می شود.

وی در خصوص ذخیره خون بند ناف تصریح کرد: اگر این نوع خون را در بانک اطلاعاتی نداشته باشیم و وزرات بهداشت بخواهد از خارج وارد کند، باید برای هر نمونه سلول 35 تا 40 هزار دلار پرداخت کند که اینکار باعث خروج ارز از کشور می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری 180 هزار نمونه خون بندناف در کشور

جمع آوری 180 هزار نمونه خون بندناف در کشور