مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 15:372022-06-12اجتماعي

«ایران» کی برای زادآوری مجدد آماده می شود؟/ آخرین شرایط توله یوز سوم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، بهرامعلی ظاهری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بعدازظهر امروز در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به آخرین وضع ایران یوزپلنگ آسیایی که به تازگی در پارک ملی توران شاهرود زایمان کرده است، اظهار کرد: پیتر کالدوِل دامپزشک آفریقایی پس از معاینه این یوز ماده اعلام کرد که روند کار به خوبی انجام شده و وضع جسمانی ایران برای زایش مجدد مناسب است.

وی افزود: تا سه ماه آینده باید به یوزپلنگ ایران استراحت داده شود تا دو سیکل فحلی را پشت سر بگذارد و بعد از آن برای آمیزش مجدد و زادآوری آماده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: برای مراقبت از این یوزپلنگ آسیایی سیستم مانیتورینگ ایجاد شد و پایش شبانه روزی از او انجام گرفت؛ ایران از دو روز قبل از زایمان غذا نمی خورد و باید از ورود افراد متفرقه به آن منطقه پرهیز می کردیم.

ظاهری با بیان اینکه ما انتظار داشتیم که ایران بتواند به طور طبیعی زایمان کند، ادامه داد: در روز زایمان از ساعت هفت صبح علائم زایمان در یوز دیده می شد؛ اما منجر به تولد نمی شد و ساعت دو بعدازظهر پزشک معتمد وضع اضطراری اعلام کرد و با این حال تا 6 عصر صبر کردیم و ساعت 6 و نیم دستور سزارین داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ایران» کی برای زادآوری مجدد آماده می شود؟/ آخرین شرایط توله یوز سوم

«ایران» کی برای زادآوری مجدد آماده می شود؟/ آخرین شرایط توله یوز سوم