مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 12:372022-06-12اقتصادي

ثبت رشد 29 درصدی صادرات از ابتدای امسال تاکنون در یزد


رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان یزد با بیان این که یزد پیشرو در صادرات کالاهای غیرنفتی است گفت: صادرات استان در دو ماهه نخست امسال به لحاظ وزنی 21 درصد و به لحاظ ارزش 29 درصد رشد داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، محمدرضا علمداریزدی پیش از ظهر امروز در حاشیه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، اظهار کرد: سازمان صنعت،معدن و تجارت استان یزد در سال گذشته تعداد 5170 ثبت سفارش انجام داده است که بیش از 83 درصد آن در بخش صنعت بوده است.

وی افزود: میزان صادرات پارسال استان به لحاظ وزنی سه میلیون و 113 هزار تن و به لحاظ ارزش دلاری بیش از 491 میلیون دلار بوده که به لحاظ وزنی رشد 5 درصدی و به لحاظ دلاری رشد 33 درصدی داشته است.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان یزد گفت: رتبه استان یزد در میزان صادرات غیرنفتی در کشور هشتم است و این رتبه مدام حفظ شده و حتی گاهی که تغییر کرده جزء پنج استان برتر کشور در حوزه صادرات غیر نفتی قرار گرفته ایم.

رییس سازمان صمت استان یزد تصریح کرد: در کارگروه توسعه صادرات، تقویم برگزاری نمایشگاه های استان مورد تصویب قرار گرفت که سی و پنج نمایشگاه را تا پایان سال شامل می شود و در ادمه گزارش صادرات محصولات کشاورزی و گزارش حمل و نقل کالاهای صادراتی نیزمورد بررسی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت رشد 29 درصدی صادرات از ابتدای امسال تاکنون در یزد

ثبت رشد 29 درصدی صادرات از ابتدای امسال تاکنون در یزد