مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 10:372022-06-12اقتصادي

چهارمحال و بختیاری رتبه دوم تولید شیر در کشور


معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان رتبه دوم تولید شیر را دارد، گفت: سال گذشته بیش از 302 هزار و 800 تن شیر در استان تولید شد که پیش بینی می شود امسال به 309 هزار و 400 تن برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سام مردانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی در افزایش قیمت نهاده دامی تأثیر مستقیم داشت، گفت: قیمت هر کیلوگرم ذرت با ارز ترجیحی یک هزار و 900 تومان، قیمت هر کیلوگرم سویا 3 هزار و 300 و جو یک هزار و 800 تومان بود اما اکنون با حذف این ارز قیمت هر کیلوگرم ذرت و جو 11 هزار و 300 تومان و قیمت هر کیلوگرم سویا 16 هزار و 300 شده است که این قیمت ها بر افزایش قیمت مرغ نیز اثر گذاشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: قیمت مصوب مرغ در حال حاضر 59 هزار و 800 تومان مصوب شده است اما چون این جوجه ها از نهاده ارز ترجیحی استفاده کردند زیرقیمت مصوب یعنی با نرخ 41 هزار و 750 تومان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها مصرف مرغ نسبت به قبل از اجرای این طرح کاهش جدی پیدا کرد اما کم کم با عادی شدن طرح اوضاع در حال برگشت به حالت قبل است، البته هنوز تا رسیدن به شرایط عادی زمان لازم داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهارمحال و بختیاری رتبه دوم تولید شیر در کشور

چهارمحال و بختیاری رتبه دوم تولید شیر در کشور