مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 10:322022-06-12فرهنگي

مستند «سونوگرافی» از تمایل به پسرزایی می گوید/ بحران کمبود دختر در سه استان


«سونوگرافی» به کارگردانی هایده مرادی به یک معضل جدی و بحران اجتماعی در مناطقی خاص از کشور اشاره دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، هایده مرادی کارگردان مستند نیمه بلند  سونوگرافی ، از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره این مستند که در مرحله پس تولید قرار دارد، گفت: به طور طبیعی در دنیا به نسبت 100 دختر متولد شده، 105 پسر به دنیا می آید.

2 درصد از پنج پسر اضافی به دلیل جنس ضعیف نوزاد پسر، تا سه ماهگی از دنیا می ‎روند و سه درصد باقی مانده به دلیل مسائل دیگر همچون، اتفاقات نوجوانی، شرکت در جنگ و… در 20 تا 25 سالگی از دنیا می روند تا اینکه نسبت نوزادان دختر و پسر با یکدیگر برابر شوند.

او ادامه داد: متاسفانه در یک دهه گذشته آمار طبیعی نوزاد در دنیا از نسبت 100 دختر به 105 پسر تغییر کرده و به نسبت 100 دختر به 112 پسر تبدیل شده است.

این مساله در خاورمیانه و کشورهای درحال توسعه افزایش یافته و کشورهایی مثل هند و چین در بحران کمبود دختر به سر می برند، تا جایی که چین به وارد کننده دختر تبدیل شده است.

مساله پسرزایی در ایران افزایش یافته و متولدان پسر در استان اردبیل به نسبت 100 دختر به 109 پسر تبدیل شده که سه درصد آن اضافه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند «سونوگرافی» از تمایل به پسرزایی می گوید/ بحران کمبود دختر در سه استان

مستند «سونوگرافی» از تمایل به پسرزایی می گوید/ بحران کمبود دختر در سه استان