مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 16:572022-06-11سياسي

تصویب قانون «تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی» مصداق توجه به جایگان زنان است


اقدامات انجام شده در باره حمایت از حقوق زنان با تصویب قوانینی همچون تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی مصداق توجه به جایگان زنان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، زهره الهیان رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نشست با مرضیه افخم، مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه با اشاره به سابقه فعالیت کمیته حقوق بشر مجلس بر ضرورت گسترش تعاملات میان مجلس شورای اسلامی و وزارت امورخارجه تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در کنار توجه به دیپلماسی پارلمانی از دیپلماسی عمومی و اقتصادی نیز حمایت می کند.

   رییس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز قدردانی از فعالیت های اداره کل زنان و حقوق بشر وزارت امورخارجه، خاطر نشان کرد: بهره مندی بیشتر از ظرفیت های موجود در مجلس و وزارت امورخارجه موجب هم افزایی این دو نهاد در زمینه های مختلف از جمله در موضوع زنان و حقوق بشر خواهد شد.

الهیان، رویکرد انقلابی مسئولان را در کنار رویکرد دیپلماتیک امری مهم خواند و افزود: اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از حقوق زنان با تصویب قوانینی همچون تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی، منع خشونت علیه زنان، حضور و فعالیت زنان در مناصب مختلف سیاسی، اجتماعی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب قانون «تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی» مصداق توجه به جایگان زنان است

تصویب قانون «تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی» مصداق توجه به جایگان زنان است