مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 15:322022-06-11فرهنگي

تجلیل از پیشکسوتان هنر های سنتی و صنایع دستی در فرهنگستان هنر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، روز جهانی صنایع دستی بهانه ای برای پاسداشت و بزرگداشت هنر و هنرمندان ایران زمین است و این فرهنگستان با برگزاری نمایشگاه، - در پاسداشت روز جهانی صنایع دستی، مراسمی با عنوان کلک خیال انگیز در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، روز جهانی صنایع دستی بهانه ای برای پاسداشت و بزرگداشت هنر و هنرمندان ایران زمین است و این فرهنگستان با برگزاری نمایشگاه، کارگاه همراه با مراسمی با عنوان کلک خیال انگیز این روز را گرامی دارد.

این مراسم با سخنرانی اصحاب فرهنگ و هنر روز 22 خرداد آغاز و نیز در آن مراسم از 10 نفر از هنرمندان پیشکسوت تجلیل خواهد شد.

همچنین برگزاری نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی و هنر های سنتی از دیگر برنامه های جنبی این مراسم است که تا 25 خرداد ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه کلک خیال انگیز نیز همزمان با این مراسم در مؤسسه فرهنگی هنری صبا برپا می شود.

در این نمایشگاه حدود 50 اثر از آثار هنرمندان پژوهشکده هنر های سنتی در حوزه قلم زنی، خاتم کاری، منبت و معرق، ساز های سنتی، سفال، میناکاری، گچ بری و نگارگری به نمایش گذاشته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلیل از پیشکسوتان هنر های سنتی و صنایع دستی در فرهنگستان هنر

تجلیل از پیشکسوتان هنر های سنتی و صنایع دستی در فرهنگستان هنر