مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 12:522022-06-11اقتصادي

عرضه خودرو در بورس قیمت ها را متعادل می کند


از سال 98، مسئولان وزارت صمت تصمیم گرفتند قرعه کشی خودرو را راه بیاندازند؛ قرعه کشی که باید در کنار کاهش قیمت خودرو، اختلاف قیمت ها بین کارخانه و حاشیه بازار را کم می کرد اما در واقعیت این اتفاق رخ نداد.

- عباس تابش رییس سابق سازمان حمایت از مصرف کننده اعلام کرده بود پس از برگزاری قرعه کشی، قیمت خودرو در بازار باید حداکثر 10 درصد بیشتر از قیمت کارخانه معامله شود.

حالا بعد از گذشت 3 سال از برگزاری قرعه کشی، نه تنها این سیستم قیمت ها را کاهش نداد بلکه اختلاف قیمت ها را زیاد کرد به طوری اکنون خودرو پژو 206 در کارخانه 150 میلیون تومان قیمت دارد اما در بازار به بیش از 310 میلیون تومان رسیده است.

  احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان که یکی از مخالفان سرسخت سیستم فروش خودرو از طریق قرعه کشی است، می گوید این روش بیشتر باعث شد سود به جیب دلالان رود و در اصل باید قیمت خودرو در حاشیه بازار و توسط خود کارخانه تعیین شود.

اما نمایندگان مجلس راه حل دیگری را برای کاهش نرخ بین بازار و کارخانه اعلام کردند که آن عرضه خودرو در بورس کالا بود؛ این روش فروش را نه تنها نمایندگان بلکه کارشناسان زیادی تایید کردند.

  امیر حسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو می گوید: تا زمانی که قیمت گذاری دستوری است و این رانت خواری در سطح ملی است،  بهترین روش فروش خودرو قرعه کشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه خودرو در بورس قیمت ها را متعادل می کند

عرضه خودرو در بورس قیمت ها را متعادل می کند