مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 07:472022-06-11سياسي

نجات یک اثر باستانی 10 هزار ساله ایرانی/ «گنج دره» هرسین ساماندهی می شود


فرماندار هرسین از عدم مدیریت علمی و توسعه سایت تاریخی بیستون و رسیدگی به آثار تاریخی شاخص این شهرستان انتقاد کرد و گفت: تپه گنج دره ساماندهی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین در جلسه ساماندهی تپه باستانی گنج دره این شهرستان ضمن انتقاد از عدم رسیدگی به سایت جهانی بیستون، اظهار کرد: شهرستان هرسین با غنای فرهنگی و تاریخی بسیار بالا و 300 اثر تاریخی شاخص شناخته شده در استان و حتی در کشور سرآمد است.

وی تصریح کرد: بواسطه سوء مدیریت های گذشته اقدامی در راستای معرفی یا حمایت و حفاظت از آثار تاریخی شهرستان به ویژه سایت تاریخی بیستون نشده است.

فرماندار هرسین از سامانه هی تپه گنج دره خبر داد و گفت: در حوزه آثار تاریخی و میراث فرهنگی آنگونه که باید به شهرستان هرسین پرداخته نشده است.

وی افزود: مکاتبات لازم در خصوص دغدغه های فرمانداری در حوزه میراث فرهنگی و همچنین حفاظت و حمایت از آثار تاریخی هرسین با مسئولین مربوطه صورت گرفته است.

 به گفته کنجوریان، هر گونه ساماندهی آثار تاریخی باید براساس طرح های کارشناسی دقیق و با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان صورت پذیرد.

دارابی عضو هیأت علمی گروه باستان شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز، گفت: گنج دره ظرفیت هایی بالایی دارد که متأسفانه تخریبات گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات یک اثر باستانی 10 هزار ساله ایرانی/ «گنج دره» هرسین ساماندهی می شود

نجات یک اثر باستانی 10 هزار ساله ایرانی/ «گنج دره» هرسین ساماندهی می شود