مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 خرداد 1401 ساعت 09:072022-06-10سياسي

هزینه های ایجاد امنیت در نظام بین الملل را بالا نبرید


کشوری که در شرایط لطمه دیدن منافع و حقوق قانونی اش در عرصه بین المللی، توانمندی بالا بردن هزینه متجاوزان را داشته باشد و بتواند با اقدام متقابل از منافعش دفاع کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، نورنیوز با اشاره به مشکلات اخیر ایران و یونان در قبال نفتکش های دو کشور و همچنین اقدام اخیر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در صدور قطعنامه علیه ایران، در مطلبی نوشت: حدود سه هفته پیش زمانی که یک کشتی نفت کش با پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی دچار نقص فنی شده بود و برای دریافت کمک های اضطراری وارد آب های ساحلی یونان شد، یک دادگاه این کشور به درخواست ایالات متحده آمریکا حکم توقیف محموله نفتی این کشتی را صادر کرد.

جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت ها و مسیرهای دیپلماتیک در عالی ترین سطح ممکن به کار بست تا از اقدام غیر قانونی دولت یونان جلوگیری کند و این کشور را متقاعد نماید که تسلیم فشارهای آمریکا برای انجام اقدامات خارج از عرف و حقوق بین الملل نشود.

متاسفانه دولت یونان با اتلاف وقت و گریز از پاسخ مثبت به حسن نیت تهران تنها پاسخی که در توجیه رفتار غیر قانونی خود ارائه کرد این بود که؛ این اقدام بر اساس حکم یک دادگاه صورت گرفته و به دلیل اصل تفکیک قوا، از دست دولت این کشور کاری ساخته نیست! با قطعی شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه های ایجاد امنیت در نظام بین الملل را بالا نبرید

هزینه های ایجاد امنیت در نظام بین الملل را بالا نبرید