مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 خرداد 1401 ساعت 08:522022-06-10بين الملل

علاقه قزاقستان و ترکمنستان به تقویت بیشتر روابط


در دیدار وزرای امور خارجه قزاقستان و ترکمنستان در «نورسلطان» بر علاقه متقابل دو کشور برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مختار تلئوبردی وزیر امور خارجه قزاقستان و رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان مسائل مختلف همکاری بین دو کشور را بررسی کردند.

در این دیدار که در حاشیه سومین دور نشست وزرای خارجه چین و آسیای مرکزی برپا شد موضوعات مربوط به امنیت منطقه ای بررسی و در خصوص مسائل مهم بین المللی تبادل نظر صورت گرفت.

ضرورت استفاده حداکثری از زیرساخت های حمل و نقل زمینی و دریایی مدرن موجود در قزاقستان و ترکمنستان از جمله دیگر موضوعاتی بود که مورد توجه ویژه دو طرف قرار گرفت.

دو طرف علاقه متقابل خود را برای تقویت و گسترش بیشتر روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه در روح دوستی، حسن همجواری و مشارکت استراتژیک تایید و موضوعات مربوط به تعامل در ساختارهای چندجانبه، از جمله مشارکت در سطوح بالا و عالی در رویدادهای آتی بین المللی و منطقه را بررسی کردند.

طی این دیدار همچنین دستور کار منطقه ای و بین المللی مورد بحث  بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ترکمنستان روز گذشته به منظور شرکت در سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی- چین و همچنین انجام مذاکرات دوجانبه وار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علاقه قزاقستان و ترکمنستان به تقویت بیشتر روابط

علاقه قزاقستان و ترکمنستان به تقویت بیشتر روابط