مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 14:072022-06-09سياسي

اعزام کشتی نفتکش افراماکس2 به آب های خلیج فارس


با تکمیل عملیات ساخت کشتی نفتکش اقیانوس پیمای افراماکس 2، این شناور به منظور انجام آزمایش های دریایی به آب های نیلگون خلیج فارس اعزام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، کشتی 113 هزار تنی افراماکس 2، روز چهارشنبه هجدهم خرداد ماه 1401 با حضور ویدئوکنفرانسی سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه و سردار هوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، به منظور انجام آزمایش های دریایی عازم آب های نیلگون خلیج فارس شد تا پس از انجام آزمون های مختلف به عنوان دومین کشتی افراماکس تولید داخل، تحویل مشتری خارجی شود.

این کشتی با 250 متر طول، 44 متر عرض و 21 متر ارتفاع تا روی عرشه، 21 هزار و 500 تن وزن در مدت دو سال در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ساخته شده است و دارای یک موتور پیشران با قدرت 21 هزار اسب بخار می باشد.

علی زارعی در مراسم به آب اندازی نفتکش افراماکس در بوشهر گفت: دو قرارداد جدید کشتی سازی برای مجموعه ایران شمال منعقد شده و دو قرارداد دیگر هم در روزهای آینده به امضا خواهد رسید که با امضای این قراردادها در مجموع 6 کشتی توسط شرکت صدرا ساخته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا)، این شرکت را حلقه زنجیره صنعت دریایی نامید و افزود: باید برای شکل گیری زنجیره تأمین و ساخت قطعات صنعت دریایی همت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام کشتی نفتکش افراماکس2 به آب های خلیج فارس

اعزام کشتی نفتکش افراماکس2 به آب های خلیج فارس