مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 12:372022-06-09سياسي

سند «دانش بنیان امنیت غذایی» برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، سید مجتبی خیام نکویی صبح امروز در حاشیه سفر خود به شهرستان فارسان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت غذایی پایدار یکی از دغدغه های بسیاری از کشورها است، گفت: در طول یک سال گذشته همکاری گسترده ای بین کارشناسان انجام و سند دانش بنیان امنیت غذایی تدوین شد که هفته آینده به منظور تصویب در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی ادامه داد: در این سند که یکی از جامع ترین سندها بعد از انقلاب اسلامی است همه مولفه هایی که برای رسیدن به امنیت غذایی پایدار و دانش بنیان کردن بخش کشاورزی لازم است دیده شده و پیش بینی می شود با اجرای این سند حتی با محدود کردن سطح زیرکشت شاهد افزایش تولید در واحد سطح باشیم.

رییس سازمان آموزش و تحقیقات جهادکشاورزی اظهار داشت: دانش بنیان کردن بخش کشاورزی از طریق افزایش بهره وری در واحد سطح بزرگترین هدف این طرح است که جهادکشاورزی از تمام ظرفیت های وزارت خانه های مرتبط در حوزه تولید، حفظ و سلامت غذا استفاده می کند و شاهد مسیر روبه جلو برای دستیابی به امنیت غذایی خواهیم بود.

وی بیان داشت: دستاوردهای خوبی در حوزه تحقیقات کشاورزی داریم که علاوه بر چهارمحال و بختیاری استان هایی که اقلیم مشابه با این استان را دارند نیز می توانند از این دستاوردها به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند «دانش بنیان امنیت غذایی» برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود

سند «دانش بنیان امنیت غذایی» برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می شود