مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 09:372022-06-09اقتصادي

ضریب 70 درصدی امنیت غذایی در ایران/ماندگاری بالای محصولات با پرتودهی


نماینده مردم بستان آباد در مجلس با بیان اینکه ضریب امنیت غذایی در ایران 70 درصد است، گفت: تولیدکنندگان می توانند برای نگه داشت محصولات خود از این تکنولوژی استفاده کرده و محصولاتی را با ماندگاری بیشتر تولید کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، غلامرضا نوری صبح امروز در همایش توسعه کاربرد پرتودهی در صنایع غذایی و کشاورزی در اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: از فعالان عرصه استاندارد و بهداشت تقاضا داریم که سوالات خود را به صورت علمی مطرح کنند که دراین صورت قطعا پاسخ های قانع کننده ای را خواهند شنید؛ چراکه اگر به صورت کاملاً ایده آل و مطلق نگاه کنیم، حتی نفس کشیدن انسان ها و حیوانات نیز مخلّ محیط زیست هستند.

وی افزود: در کشور خود با جمعیت بالای 80 میلیون و با ضریب امنیت غذایی 70 درصدی مواجه هستیم و با توجه به برنامه افزایش جمعیتی که در پیش گرفته ایم، رفته رفته نیاز ما به بحث امنیت غذایی بیشتر خواهد شد و ما باید از همه ی روش های ممکن برای تامین امنیت غذایی استفاده کنیم.

  وی خاطرنشان کرد: بحث پرتودهی موضوعی عجیب و تازه ای نیست چراکه بسیاری از محصولاتی که ما به کشور وارد می کنیم، از این طریق تولید و بسته بندی شده اند و کسانی که در کشورهای دنیا با چاپ مقالات قصد ایجاد شبهه دارند، می خواهند مانع پیشرفت امنیت غذایی ما شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضریب 70 درصدی امنیت غذایی در ایران/ماندگاری بالای محصولات با پرتودهی

ضریب 70 درصدی امنیت غذایی در ایران/ماندگاری بالای محصولات با پرتودهی