مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 09:372022-06-09پزشكي

پاسخ به 7 سوال درباره آبله میمونی


سازمان جهانی بهداشت به برخی سوالات درباره آبله میمونی پاسخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وبدا، سازمان جهانی بهداشت در خردادماه 1401 مطالب آموزشی را تحت عنوان پاسخ به سوالات متداول در مورد آبله میمونی منتشر کرد که بخشی از آن ها در ادامه می آید: - آبله میمونی چیست؟ آبله میمونی یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است، به این معنی که می تواند از حیوانات به انسان سرایت کند و همچنین از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

- چرا به این بیماری آبله میمونی می گویند؟ این بیماری آبله میمونی نامیده می شود، زیرا اولین بار در سال 1958 در میان میمون هایی که برای تحقیقات و پژوهش نگهداری می شدند، شناسایی شد.

این بیماری بعدها در سال 1970 در انسان نیز مشاهده شد.

- آبله میمونی معمولا در کجا یافت می شود؟ آبله میمونی در مناطق غربی و مرکزی آفریقا یافت می شود، جایی که جنگل های بارانی استوایی وجود دارد و معمولا حیواناتی که ممکن است حامل ویروس باشند، در آنجا زندگی می کنند.

افراد مبتلا به آبله میمونی گهگاه در کشورهای دیگر خارج از مناطق غربی و مرکزی آفریقا و به دنبال سفر از مناطقی که آبله میمونی بومی است، شناسایی می شوند.

- علائم آبله میمونی چیست؟ علائم آبله میمونی معمولا شامل تب، سردرد شدید، دردهای عضلانی، کمردرد، سطح انرژی پایین، تورم گره های لنفی و دانه ها یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به 7 سوال درباره آبله میمونی

پاسخ به 7 سوال درباره آبله میمونی