مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 09:322022-06-09سياسي

ضرورت جبران عقب ماندگی 70 ساله در بحث پرتودهی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمد باقری بنابی صبح امروز در همایش توسعه کاربرد پرتودهی در صنایع غذایی و کشاورزی اظهار کرد: متأسفانه هر موقع بحث انرژی هسته ای مطرح می شود، موضوع به سمت مسائل سیاسی و نظامی سوق داده می شود درحالی که مقصود اصلی ما استفاده صلح آمیز از انرژی است و همانطور که اشاره شد ما 70  سال در بحث پرتودهی عقب هستیم و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم.

  وی افزود: مطمئن باشید اگر این موضوع خطری برای امنیت مردم داشت، کشورهای روسیه، هندوستان، چین و آمریکا این سامانه را در کشور خود مستقر نمی کردند، بنابراین ما باید شبانه روزی کار کنیم تا این عقب ماندگی جبران شود.

  نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما بعد از 70 سال عقب ماندگی برای اولین بار بحث حمایت از موضع پرتودهی را در بودجه سال 1401 گنجاندیم و هرگونه آمادگی خود را برای حمایت از استقرار شرکت های پرتودهی در شهرستان بناب اعلام می کنیم و از فعالان بخش خصوصی نیز می خواهیم که وارد این عرصه شوند، چراکه اگر ما بحث پرتودهی راه اندازی می کردیم مقدار زیادی از دورریزهای محصولات کشاورزی و مواد غذایی ما کاهش پیدا می کرد.

اهمیت دوچندان پرتودهی در آذربایجان شرقی به عنوان قطب تولید محصولات غذایی   دبیر انجمن صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی نیز طی سخنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت جبران عقب ماندگی 70 ساله در بحث پرتودهی

ضرورت جبران عقب ماندگی 70 ساله در بحث پرتودهی