مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 08:022022-06-09اقتصادي

بی خطرسازی پسماند بیمارستان بادستگاه محققان کشور


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان دستگاه اتوکلاوی برای بی خطر کردن پسماندهای عفونی بیمارستانی عرضه کرده اند که به گفته آن ها، با این دستگاه کلیه موارد عفونت زا از پسماندهای بیمارستانی حذف خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فاطمه محمدبیگی از محققان این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه این شرکت فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، از سال 77 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این شرکت از واردات تجهیزات پزشکی آغاز به کار کرد و در حال حاضر برخی از تجهیزات پزشکی از سوی این شرکت تولید شده و به بیمارستان ها ارائه شده است.

وی دستگاه اکسیژن ساز و بی خطر ساز پسماندهای بیمارستانی را از جمله محصولات تولیدی این شرکت نام برد و اظهار کرد: دستگاه بی خطرساز پسماندهای بیمارستانی تولیدی این شرکت، پسماندهای بیمارستانی عفونی را بی خطر می کند؛ به گونه ای که اگر زباله بیمارستانی حاوی مواد عفونت زا باشد، آن را بی خطر می کند و بعد از خرد کردن، در داخل کیسه های مجزا وارد کرده و به اپراتور تحویل می دهد.

محمدبیگی با تاکید بر اینکه در این روش، اپراتور هیچ تماسی با زباله نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: این دستگاه یک اتوکلاو است که پسماندها را بی خطر می کند و نمونه این دستگاه به کشورهایی چون اسپانیا صادر شده، ضمن آنکه چند بیمارستان نیز از خدمات این دستگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی خطرسازی پسماند بیمارستان بادستگاه محققان کشور

بی خطرسازی پسماند بیمارستان بادستگاه محققان کشور