مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 07:572022-06-09سياسي

صالحی در جای دعایی؛ خبری که امید آفرید و نگرانی زدود


دغدغه مهم درپی درگذشت دعایی استمرار «اطلاعات» به مثابه «نهاد» و این بیم بود که مؤسسه 96 ساله فروپاشد یا مبتذل یا بولتن شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: انتصاب سید عباس صالحی به عنوان مدیر جدید مؤسسه اطلاعات و جای نشینِ سید محمود دعایی فقید با استقبال اهل فرهنگ و رسانه رو به رو شده و نگرانی کثیری را درباره سرنوشت و آینده این نهاد، از میان برده و امید آفریده است.

پایه گذار روزنامه اطلاعات، عباس مسعودی چند سال قبل از پیروزی انقلاب درگذشت و در بحبوحه انقلاب 57 نیز عملا نه وراث او که اعضای تحریریه روزنامه را اداره می کردند و بعد از سقوط رژیم پهلوی مدیریت آن بلاتکلیف بود.

مدیریت قبل به خاطر درج مقاله توهین آمیز به رهبری فقید انقلاب و سال ها کار رسانه ای در راستای رژیم ساقط شده در مظان اتهام بود و در ساختار تازه یا باید از ادامه کار بازمی ماند یا تکلیف مدیریت آن روشن می شد.

مجال توقف نبود خاصه این که نویسندگان و کارکنان در همراهی با انقلاب سنگ تمام گذاشته بودند و نماد آن هم تیتر شاه رفت بود که به ماندگارترین تیتر تاریخ مطبوعات ایران بدل شد.

از سوی دیگر مؤسسه بدهی بانکی کلان داشت و مثل بنگاه های دیگر در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و برای سر و سامان دادن به آن، امام خمینی سید محمود دعایی، روحانی مورد وثوق خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی در جای دعایی؛ خبری که امید آفرید و نگرانی زدود

صالحی در جای دعایی؛ خبری که امید آفرید و نگرانی زدود